Friday, December 14, 2012

kisah membeli buku yang menyedihkan


hamboi tajuk entry menduka citakan sangat.

tahukah anda bahawe hari ini roomate saye balik kampung wahai cik blog padahal minggu depan bermulanya cuti study week?
tahukah anda saye di sini dalam bilik ini sunyi dan sendiri tanpe ditemani siape siape hanye bertemankan semut semut seketul dua yang berkeliaran tak reti bahase?
dan yang sebenarnye saye sedih tak bertempat ditinggalkan beliau walhal beliau balik ke kampung kerane ade kenduri kahwin saudaranye bukan kerana suke suke.
dah kau kenape emosi seorang diri hari ini wahai hawe sob sob


sebenarnye, entry kali ini saye nak cerite pasal cerite Adam dan Hawa yang sekarang sedang ditayangkan di astro tapi saye hanye menonton melalui netbuk yang comel hasil daripada usaha member saye mendownload cerite tersebut dan mempassingkannye (hamboi terok benau ayat) kepade saye dan kawan kawan beliau yang lain. oh bertuahnya badan dapat kawan seperti beliau..


untuk pengetahuan anda, saye suke bace novel lagi lagi novel cinte yang ala ala gangster jual mahal tapi comel dan tanpa disedari akan terukir secebis senyuman ketika menghayati scene sweet. heh kejam sungguh senyuman seperti itu. amat menjengkelkan bila perasan diri sendiri tersenyum sebegitu.
oh well nak buat macam mane, itu saje caranye nak merasai feel bercinte kerane tiade pakwe ohh dengan adenye pakwe akan mencetus dosa kerane akan terjadinye maksiat hati secare berleluase apabila saling merindui so jangan ade pakwe wahai hawe...
so, dengan membace novel, saye dapat merasai feel nye bercinte di alam fantasi bukan realiti haha.


and and this is the first novel yang saye beli.



tak ingat tahun gajah bile beli buku ni, tapi memang tercari cari sangat kat kedai buku untuk membelinye pun adoyai. and time cari buku ni selalu sold out so terfikir memang best kot cerite ni lagi la exited nak beli.
tak tahu kenape exited, mungkin sebab ade name saye kot ahahahaha ok not funny.
and untuk pengetahuan anda, semase terjumpe buku ini di Plaza Kota Tinggi, saye kehausan duit eh maksud saye kehabisan duit yang tak mencukupi kerana telah bershoping sakan di Jusco Tebrau Johor Bharu negeri tercinta sehingga duit hanye cukup cukup untuk tambang bas balik ke rumah.
dan dengan berperasaan tawadukk nye saye menebalkan muke untuk meminjam duit daripada sahabat baik sebanyak 20 hengget dan berjanzi akan memulangkan duit beliau apabila sampai ke rumah sob sob.


semase membace sinopsis dibelakang kulit buku novel tersebut, saye dapati perangai ain hawani (watak utama) adalah sama dengan saya dan sebijik ego nye yang tinggi menebal seperti krim yang berada dikulit muka para wanita yang suke bersolek dan boleh dikeruk krimnye itu. alahai ape yang patik merepek ni..
tapi saye buat buat tak perasan persamaan keegoan tersebut tetapi hal sedemikian disokong padu pule oleh kawan saye yang tahu serba sedikit kisah perjalanan hidup saye yang seindah sang suria ini heh!
eh ye betol indah..percayalah ~ ~ ~ kasih mu lama tersulam, di ruang paling dalam terlalu jauh nak ku selam takot lemas sesungguhnya aku tak pandai berenang glup glup glup. kesian dato' siti hancur lagu beliau jadinye.


alahai ingin saye sambung cerita berkenaan novel kegemaran (da macam makanan pule) ini tapi apakan daya tiade daya untuk menaip entry sambil membeli tiket balik kampung sikijap lagi.
ceh padahal seminggu lagi nak balik nampak tak ketidaksabarannye disitu nampak tak nampak tak wuwuwuwuw oh mama saye mahu kahhhwinnkahkahkah eh salah saye mahu balik ~ ~ ~
jika ade mase lapang seluas lapang nye stadium Bukit Jalil akan saye sambung kisah mengenai cerite novel ini pule ye cik blog ye ye ye..


eh dah lame tak tulis karangan seperti ini. macam seronok pule.
eh lupe lagi sekali bahawesenye hutang sebanyak 20 henget yang saye pinjam untuk membelinovel tersebut telah dilangsaikan so cik blog jangan risau sesungguhnye tuan anda ini memang seorang yang cepat membayar balik pinjaman jike berhutang.
oh bagusnye saye fiiiuuuu ~ ~ ~