Friday, April 8, 2011

kawan.

aku ramai kawan.
diorang sume bez2 tau....haha tetibe kepoyoan melande~
eh tapi betol la...


tapi nak cari sahabat susah kan..kalau ade pon 2 3 orang je..
memang susah nak cari,tapi siyes memang wujud..pade aku kalau nak tau kawan kite boleh jadi sahabat kite makan mase 5 tahun and above.pade aku la~


ade orang cakap ape erti kawan or sahabat or pape jela, is that kite kawan mase kat sekolah je ke?
kawan time suke je ke?bla bla bla bla 
aku senyum je dengor orang cakap macam tu :)
pada aku,tak tau la pade korang~ seseorang tu adelah kawan bile die mendoakan kawan nye tak kesah pade bile2 mase dalam hidop die.doa je...cukop.

then aku jumpe words bawah ni dalam 1 artikel.cehh!main artikel bagai~  ;

Pesanan ..
1. Bersahabatlah saudara kerana mengharap keredhaan Allah, kerana Nikmat Ukhuwwah kerana Allah amat berharga.
2. Ingatilah sahabat anda ketika mana anda sedang berdoa dan bermunajat kepada Allah Azzawajjala.
3. Kawan boleh dicari tetapi sahabat sukar dicari .
4. Bersyukurlah jika anda mempunyai sahabat yang sentiasa berdoa kepada anda.
dipetik dari para ulamak.
*see word 'berdoa' warne hijau tu??so,betul la ape yang aku pikir selame ni :)

*******
lagi2 masing2 makin sibok urus kan hidop masing2,


"ala kalau sibok tak kan nak antar mesej pon susah?chat kat pesbuk pon payah nak tegor?"


bende tu depens la pade orang tu..
tengok post2 and pic2 kawan2 kat pesbuk kire ok la tu..
atleast kite tau kawan kite masih hidup.ok maksod aku hidop dengan bahagie.hehe


yes je nak cakap hidop diorang bahagie~
name pon 'hidop'..sedih ade,bahagie pon mesti ade..

so ape kene mengene ngan post and pic kat pesbuk??
eeerrrkk. ^ ^''
eh suke ati aku lah~


ok,jangan sampai kawan makan kawan sudah. :)

meh layan lagu tersangat bez ni kejap..




*sendirian begini, tak mampu berdiri tinggi, tanpa mu di sisi wahai kawan~




: : politik tah makin pape.fitnah dulu tak setel, tambah 1 lagi fitnah.agaknye memang betol dunie nak   kiamat.alaaa belom kawen lagi....hahaha : :