Thursday, March 31, 2011

ok mama.

semalam lepas maghrib, rumet aku mintak tolong ajar prinsip ekonomi coz diorang 1 class tak paham hape bende lecturer die ajar.then ade test plak esoknye.
hape jenis lecturer aku pon tak tau coz aku tak duduk dalam class tu.
aku pon jadi la cikgu tak bertauliah ajar beliau.ok je kot setakat asas.lebih2 takot plak salah ajar.

"macam ni semah...kalau nak cari revenue=price x quantity . AC=TC/Q . TC=TVC+TFC. pung pang pung pang jangke pendek... monopoly jangka pendek pung pang pung pang jangke panjang macam ni (sambil tunjuk kertas)"  
 *punye lah beriyek aku ajar.
sambil angguk2 kepale baru die cakap die paham and die cakap tak de la susah mane rupenye.
tetibe terdetik plak nak jadi lecturer.kahkahkah
then tepon aku plak berbunyik.wooo mak ak tepon daaa~

seminggu da tak contact mak aku.
mak aku pon macam merajok je tak call aku.

lepas bagi salam and tanye khabar, mak aku pon soal aku laju2.


mama  : awe senyap je..
aku  : sory ma...hehe tak topup la..lagipun banyak keje...
*haish!aku da buat dose.as a daughter or son, sangat berdose bile buat parents kite rindu kat kite.so jangan contohi atitude burok aku ni ok.even seminggu je tak contact.
jangan ok...


then borak punye borak mak aku tanye lagi.


mama : awe tak de cuti lagi ke?
aku : ade..cuti study week tengah2 bulan 4 nanti..


mama  : abes tu awe balek tak?
aku  :  tak sure la ma...macam nak balek coz 2 minggu cuti...tapi tengok la macam mane nanti...
*ayat cover duit tengah pokai sebenarnye tu.

mama  : balek jela..lame jugak tu...tak pe nanti mama bank in kan duit.
aku  : tu laa.macam lame jek..
*dengar word 'bank in' teros senyum dengan exited.terok.
aku : alaa tak pe la ma...lagi pun dah nak cuti sem bulan depan..
*mention 'bulan depan' kuat cikit, tande lame lagi nak cuti sebenarnye.

mama : tak pe la..lagipun awe da lame tak balek kan..
aku  : emm ok ma....insyaAllah awe balek.lagi pun macam da lame je kan......


yeeeaaahhhh!!!!!

: : memang nak balek pon coz nak amek semangat before exam.. ceehh!!! : :