Monday, February 14, 2011

Maulidur Rasul dulu-dulu

esok cuti lagi~~
kali ni sempene sambutan Maulidur Rasul yang disambut pade 12 rabiul awal,ikot kelender Islam , pade tiap2 tahun , untuk kite mengingati kelahiran nabi kite, Nabi Muhammad saw.


so esok kite extra kan selawat ke atas nabi kite yek..
yela, mentang2 esok cuti, jangan nak hentam tido jek macam selalu.. :)

entri kali ni nak story sikit kenangan aku dulu2 time sambut maulidur rasul kat sekolah ,
haha bile ingat balek cam best lak ,

mase sekolah rendah : ''esok jangan lupe bawak bekal kosong ye murid2..nanti isi makanan dalam bekal tu.." pesan si cikgu ,
kitorang yang sengal2 ubi time tu pon jawab "baaiiiikkk cikgu...."
haha gile skema aku dulu!
sekarang aku terpikir , hape punye miskin la sekolah aku dulu ,tak kan pinggan pon tak mampu nak sponsor?


mase sekolah menengah : "esok ade sambutan maulidur rasul kat sekolah, haa korang jangan tak datang plak!sape tak datang,aku panggil kat perhimpunan nanti! " pehh...gengster tak gengster cikgu aku time ni..
macam tau2 jek kitorang malas nak datang .
malas tak malas , datang jela...nak dapat makan free sebenarnye pon kan nak dapat pahale...
  


datang2 je sekolah, dengan pakai baju raye , kene berator panjang2 kat tepi jalan..siap bawak sepanduk lagi..
sekarang aku terpikir lagi , mak aih!dah macam memberontak jek time ni nak bawak sepanduk bagai. 
tapi insyaAllah dapat pahele sebab ramai2 selawat ke atas nabi kite sepanjang jalan... 


lepas da peloh2, dengan bau2 masam budak sekolah yang belom geti pakai minyak wangi time ni ,(haha aku je tak masam time ni ok~) kitorang kene masok dalam surau pulak, dengor ceramah..  
insaf tak insaf  belakang cite, yang penting diam!
kalau bising memang kene makan penampo la jawabnye..
cikgu aku dengan muke macam singe da standby je kat belakang cari mangse.
maklom la,budak2 lagi, mane tau dok diam..


lepas penceramah dah penat bagi ceramah , kitorang dipersilekan melantak pulak ..


haha time ni la paling best..gile tak best??makan free wok!

tiap2 tahon sekolah akan buat sambutan , kire ok la kan..mengajor kitorang erti sabor berarak sambil selawat, ingat perjuangan Nabi kite terhadap Islam..
sabor dengor ceramah diam2,
sabor dengan bau2 masam peloh budak2 sekolah...(tak termasok aku)
dan yang penting..bersabor tunggu turn penuhkan makanan dalam bekal~




: : banyak2 kan selawat ok... : :